ALICE ABRACEN (she/her) is an award-winning playwright, librettist, and video game writer based in Montreal. Her work has been featured with McGill Opera's Beta Lab, Boca Del Lupo's Red Phone Project, Alumnae Theatre (Toronto) Underlings Theatre (Boston), the Harvard Radcliffe Dramatic Club, the Montreal Fringe, the New Words Festival of NTS, and two Women Playwrights International Conferences (Cape Town & Santiago). Her libretto The Chair, co-written with composer Maria Atallah, was a winner of the inaugural Mecenat Musica Prix Trois Femmes. The Covenant, winner of the 2017 Canadian Jewish Playwriting Competition, premiered at the Segal Centre's Studio Space in November 2022. She is thrilled that What Rough Beast will be featured as Centaur Theatre’s Brave New Looks this spring. Alice is one of the founders of Theatre Ouest End.
|
ALICE ABRACEN (elle) est une dramaturge primée, librettiste et scénariste de jeux vidéo, établie à Montréal. Son travail a été présenté au Beta Lab de l'Opéra McGill, au Red Phone Project de Boca Del Lupo, à l'Alumnae Theatre (Toronto), à l'Underlings Theatre (Boston), au Harvard Radcliffe Dramatic Club, au Fringe de Montréal, au New Words Festival de l'ÉNT et à deux Women Playwrights International Conferences (Cape Town et Santiago). Son livret The Chair, coécrit avec la compositrice Maria Atallah, a remporté le premier Prix Mecenat Musica Trois Femmes. The Covenant, lauréate du Concours canadien de dramaturgie juive 2017, a été montée au Studio Space du Centre Segal en novembre 2022. Elle est ravie que What Rough Beast soit présentée dans le cadre de Brave New Looks du Centaur Theatre ce printemps. Alice est l'une des fondatrices du Theatre Ouest End.
JESSICA ABDALLAH is a director, creator, educator, and arts administrator based in Tio'tia:ke/Montréal. For over 20 years, she has been bringing stories to life with a focus on collaboration and sparking dialogue. Jessica is a graduate of John Abbott College’s Acting program, Concordia University’s Theatre & Development program, and the MFA in Directing at the University of Alberta. Directing credits include The One (Hopegrown), What Rough Beast (stage reading - Centaur Theatre), the French and English versions of TUMIT (Akpik Theatre), Sedna: Goddess of the Sea (Tableau D’Hôte Theatre), and Annie Mae’s Movement (UofA). Upcoming directing credits include Other Worlds (Geordie Theatre). Jessica is the Creative Director of Geordie Theatre School, and sits on both the Montreal English Theatre Awards and the PACT Membership Committees.
|
JESSICA ABDALLAH est une directrice, créatrice, éducatrice et administratrice des arts basée à Tio'tia:ke/Montréal. Depuis plus de 20 ans, elle donne vie à des histoires en mettant l'accent sur la collaboration et en suscitant le dialogue. Jessica est diplômée du programme d'art dramatique du John Abbott College, du programme de théâtre et de développement de l'Université Concordia et de la maîtrise en réalisation de l'Université de l'Alberta. Elle a mis en scène The One (Hopegrown), What Rough Beast (lecture sur scène - Centaur Theatre), les versions française et anglaise de TUMIT (Akpik Theatre), Sedna : Goddess of the Sea (Tableau D'Hôte Theatre) et Annie Mae's Movement (UofA). Parmi ses prochaines mises en scène, citons Other Worlds (Geordie Theatre). Jessica est la directrice créative de la Geordie Theatre School et siège au comité des prix du théâtre anglais de Montréal et au comité d'adhésion du PACT.
KATE HAGEMEYER is a Montreal-based stage manager. For the past decade she has largely focused on new theatre works while lending her expertise to dance, opera, film, and web broadcasting. Select recent productions include Glam Mothers (Pellegrini Productions 2020), Crossing The Ocean (Youtheatre 2021), Lungs (Kitbag Theatre 2022), and Legacy (MAGJUSJEN Entertainment 2022).
KATE HAGEMEYER est une régisseuse de plateau basée à Montréal. Au cours de la dernière décennie, elle s'est surtout concentrée sur les nouvelles œuvres théâtrales tout en prêtant son expertise à la danse, à l'opéra, au cinéma et à la diffusion sur le Web. Parmi ses productions récentes, mentionnons Glam Mothers (Pellegrini Productions 2020), Crossing The Ocean (Youtheatre 2021), Lungs (Kitbag Theatre 2022) et Legacy (MAGJUSJEN Entertainment 2022). |
KEREN’s previous acting credits include Serving Elizabeth (Theatre Aquarius); Reaching for Starlight (Geordie Theatre); How Black Mothers Say I Love You (Black Theatre Workshop); For Colored Girls (MAI/Les 6 Productions); Binti’s Journey (Theatre Direct/Black Theatre Workshop); Love and Information, Daughters of the Revolution, A Midsummer Night’s Dream (New Dome Theatre). Keren’s film & television credits include Separated at Code; Lily Pad. A graduate of Dawson College Professional Theatre and alumna of Black Theatre Workshop’s Artist Mentorship Program, Keren says, “There’s nothing better than when your passion meets your purpose.” A resident of Tiohtia:ke (Montreal) of Caribbean heritage, Keren was fortunately blindsided by acting while taking a theatre elective. She is dedicated to embodying multi-faceted characters in stories that explore the spectrum of humanity. You can follow Keren at @letmyklrmythroat
|
KEREN a déjà joué dans les pièces suivantes : Serving Elizabeth (Theatre Aquarius) ; Reaching for Starlight (Geordie Theatre) ; How Black Mothers Say I Love You (Black Theatre Workshop) ; For Colored Girls (MAI/Les 6 Productions) ; Binti's Journey (Theatre Direct/Black Theatre Workshop) ; Love and Information, Daughters of the Revolution, A Midsummer Night's Dream (New Dome Theatre). Au cinéma et à la télévision, Keren a joué dans Separated at Code et Lily Pad. Diplômée du Dawson College Professional Theatre et ancienne élève du Black Theatre Workshop's Artist Mentorship Program, Keren déclare : "Il n'y a rien de mieux que lorsque votre passion rencontre votre objectif". Résidente de Tiohtia:ke (Montréal) et d'origine caribéenne, Keren a été heureusement surprise par le théâtre alors qu'elle suivait un cours facultatif de théâtre. Elle se consacre à incarner des personnages aux multiples facettes dans des histoires qui explorent le spectre de l'humanité. Vous pouvez suivre Keren à @letmyklrmythroat.
RAHUL GANDHI is a bilingual actor, director, creator, and producer born, raised, and located in Montreal. Though his heart lies on stage, he wears a variety of hats in and around theatre, film, television, and arts administration. He holds a Bachelor of Fine Arts (with honors), and a Graduates Diploma in Communication studies, both from Concordia University. Notable film and TV credits include: The Bold Type (Freeform), The Naughty Nine (Disney+). Notable theatre credits include: Romeo in Romeo and Juliet (HPC), M in Lungs (Kitbag Theatre), and alumni of the Black Theatre Workshop AMP ensemble. Notable arts work includes being the Director of Operations for the Quebec Drama Federation.
|
RAHUL GANDHI est un acteur, metteur en scène, créateur et producteur bilingue, né, élevé et vivant à Montréal. Bien que son cœur soit sur scène, il porte une variété de chapeaux dans et autour du théâtre, du cinéma, de la télévision et de l'administration des arts. Il est titulaire d'un baccalauréat en beaux-arts (avec mention) et d'un diplôme d'études supérieures en communication, tous deux de l'Université Concordia. Il a notamment participé à des productions cinématographiques et télévisuelles : The Bold Type (Freeform), The Naughty Nine (Disney+). Il a également joué au théâtre : Roméo dans Roméo et Juliette (HPC), M dans Lungs (Kitbag Theatre), et ancien élève de l'ensemble AMP du Black Theatre Workshop. Il a également été directeur des opérations de la Quebec Drama Federation.
ADAM CAPRIOLO is an actor, writer, and director. He has appeared in numerous stage productions in Montreal, where he played characters like Mercutio in Romeo & Juliet and Sir Andrew in Twelfth Night for Repercussion Theatre. He was nominated for a Montreal English Theatre award for both performances. On screen, he played the role of Andrew for five seasons on the TV series The Bold Type, and most recently appeared in Single All the Way (dir. Michael Mayer, Netflix) and Brad's Status (dir. Mike White, Amazon). He has directed music videos for artists like Fleece, Aiza, and Maya Malkin. He is currently developing a comedy series with Play Management Media Inc.
|
ADAM CAPRIOLO est un acteur, un écrivain et un réalisateur. Il a participé à de nombreuses productions théâtrales à Montréal où il a joué des personnages tel que Mercutio dans Roméo et Juliette et Sir Andrew dans Twelfth Night pour le Repercussion Theatre. Il a été mis en nomination pour un prix du Théâtre anglais de Montréal pour ces deux performances. À l'écran, il a joué le rôle d'Andrew pendant cinq saisons dans la série télévisée The Bold Type, et est apparu plus récemment dans Single All the Way (dir. Michael Mayer, Netflix) et Brad's Status (dir. Mike White, Amazon). Il a réalisé des vidéos musicales pour des artistes comme Fleece, Aiza et Maya Malkin. Il développe actuellement une série comique avec Play Management Media Inc.
Born and raised in Montréal, SIMON PELLETIER is an emerging actor, playwright, and translator, as well as an avid consumer of pretentious coffee. Having graduated from the Concordia University Acting program in 2017, Simon has spent the past years pursuing acting as a form of empathy, perhaps the most intense kind of empathy. Past credits include the METAs - Montreal English Theatre Awards -nominated show 'Smackhead' in 2018 and Persephone Productions 'Bluestockings' in 2019. He has been a fan of What Rough Beast since its public reading in 2019 and is beyond excited and honoured to be part of this incredible play!
|
Né et élevé à Montréal, SIMON PELLETIER est un acteur, dramaturge et traducteur émergent, ainsi qu'un consommateur avide de café prétentieux. Ayant obtenu son diplôme du programme d'art dramatique de l'Université Concordia en 2017, Simon a passé les dernières années à poursuivre l'art dramatique comme une forme d'empathie, peut-être le type d'empathie le plus intense. Il a notamment participé au spectacle " Smackhead ", nominé aux META - Montreal English Theatre Awards - en 2018, et à la pièce " Bluestockings " de Persephone Productions en 2019. Il est un fan de What Rough Beast depuis sa lecture publique en 2019 et est tellement excité et honoré de faire partie de cette incroyable pièce
AIDAN COTTREAU is an actor and theatre artist based in Tiohtià:ke / Montreal. Co-founder of A Broke Theatre, he has written and performed original works such as The Sandbox (Art Matters Festival 2020), BOGEYMAN (OTC 2021), and The Beinoni (NOMAD 2022). Aidan currently plays the voice of Jonah in Dreamers, an audio drama podcast by Broken Crown Productions. Trained in acting at Concordia University. He also teaches drama and leadership skills at camps.
AIDAN COTTREAU est un acteur et un artiste de théâtre basé à Tiohtià:ke / Montréal. Cofondateur de A Broke Theatre, il a écrit et interprété des œuvres originales telles que The Sandbox (Art Matters Festival 2020), BOGEYMAN (OTC 2021) et The Beinoni (NOMAD 2022). Aidan joue actuellement la voix de Jonah dans Dreamers, un podcast de drame audio par Broken Crown Productions. Il a suivi une formation d'acteur à l'Université Concordia. Il enseigne également le théâtre et les compétences en leadership dans des camps. |
CHARLOTTE is an actor and writer based out of Toronto. Most recently she worked with ARC on the Toronto debut of Marius von Mayenburg’s ‘Martyr’. Other selected theatre credits include ‘A Christmas Carol’ (Soulpepper), ‘Boston Marriage’ (Headstrong Collective) and ‘Dimples’ (Smock Alley Theatre, Dublin). Selected film credits include ‘Alex & Isla’ with Mayday pictures and the award nominated film ‘Lune’ as production coordinator. Charlotte is a graduate of The National Theatre School of Canada. “I am so happy to be back working on a play I’ve had the privilege of watching move through every stage of development. I’m so grateful to this team. Thank you!”
|
CHARLOTTE est une actrice et une écrivaine basée à Toronto. Elle a récemment travaillé avec l'ARC sur la première de la pièce Martyr de Marius von Mayenburg à Toronto. Elle a également joué au théâtre dans "A Christmas Carol" (Soulpepper), "Boston Marriage" (Headstrong Collective) et "Dimples" (Smock Alley Theatre, Dublin). Au cinéma, elle a travaillé sur Alex & Isla avec Mayday pictures et sur le film Lune, nominé pour un prix, en tant que coordinatrice de production. Charlotte est diplômée de l'École nationale de théâtre du Canada. "Je suis très heureuse de retravailler sur une pièce que j'ai eu le privilège de voir passer par toutes les étapes de son développement. Je suis tellement reconnaissante envers cette équipe. Merci !"
JENNIFER is an actor and emerging playwright based in Tio'tia:ke/Montréal. She has worked with Black Theatre Workshop, Festival Antigonish Summer Theatre, Scapegoat Carnivale, Talisman Theatre, The Other Theatre, Geordie Theatre, Imago Theatre, National Theatre School, and Playwrights’ Workshop Montréal, among others. She was an actor in Black Theatre Workshop’s 2014-2015 Artist Mentorship Program and was awarded a Montréal English Theatre Award (Best Supporting Actress) for her role as Simon in Geordie Theatre’s Chloe’s Choice. Jennifer is currently developing The Sound of Dogs, a play which explores our society’s preoccupation with assimilation through the lens of growing up in the Deaf community.
|
JENNIFER est une actrice et une dramaturge émergente basée à Tio'tia:ke/Montréal. Elle a notamment travaillé avec le Black Theatre Workshop, le Festival Antigonish Summer Theatre, Scapegoat Carnivale, le Talisman Theatre, The Other Theatre, Geordie Theatre, Imago Theatre, l'École nationale de théâtre et le Playwrights' Workshop Montréal. Elle a été comédienne dans le cadre du programme de mentorat des artistes 2014-2015 du Black Theatre Workshop et a reçu un prix du théâtre anglais de Montréal (meilleure actrice de soutien) pour son rôle de Simon dans Chloe's Choice du Geordie Theatre. Jennifer développe actuellement The Sound of Dogs, une pièce qui explore la préoccupation de notre société pour l'assimilation à travers le prisme de la croissance dans la communauté sourde.
potatoCakes_digital is an award winning multimedia design and technical integration company started by Emily Soussana and Andrew Scriver, based out of Tiotia:ke (Montreal, Canada). Officially incorporated as a company in Canada and Quebec in 2021—named as a collective in 2018 with a video design at Osheaga Music Festival for John Jacob Magistery—potatoCakes_digital has been unofficially working together for the past six years, designing video, lighting, sound, set, and costumes, as well as production managing and technical directing together on numerous live performance productions for local companies and others across Canada. We do theatre, opera, dance, live music, visual and interactive installation art, and digital art. Nothing is beyond our vision.
|
potatoCakes_digital est une entreprise de conception multimédia et d'intégration technique primée lancée par Emily Soussana et Andrew Scriver, basée à Tiotia:ke (Montréal, Canada). Officiellement incorporée en tant que société au Canada et au Québec en 2021 - nommée en tant que collectif en 2018 avec une conception vidéo au festival de musique Osheaga pour John Jacob Magistery -otatoCakes_digital travaille officieusement ensemble depuis six ans, concevant la vidéo, l'éclairage, le son, le décor et les costumes, ainsi que la gestion de production et la direction technique ensemble sur de nombreuses productions de spectacles vivants pour des entreprises locales et autres à travers le Canada. Nous faisons du théâtre, de l'opéra, de la danse, de la musique en direct, de l'art visuel, des installations interactives et de l'art numérique. Rien n'échappe à notre vision.
DANNA-RAE EVASIUK is a theatre artist from Fort McMurray, Alberta, now living in Montreal. An alumn of Red Deer College’s Technical Theatre Production and Design program and a co-founder of Theatre; Just Because - a community and mentorship driven, locally grown and operated independent theatre company, she's currently an Associate Artist at Imago Theatre. Selected credits: Strangers (WildFireTheatre, Montreal Fringe, Sound Designer/Composer), Eco-Anxiety (Imago Theatre - Lighting Designer), The Most Massive Woman Wins (Theatre; Just Because - Lighting Designer, Sound Designer/Composer), and Field Guide (Bluemouth Inc, SummerWorks, Apprentice Stage Manager).
|
DANNA-RAE EVASIUK est une artiste de théâtre originaire de Fort McMurray, en Alberta, qui vit maintenant à Montréal. Ancienne élève du programme de production et de conception technique de théâtre du Red Deer College et cofondatrice de Theatre ; Just Because - une compagnie de théâtre indépendante axée sur la communauté et le mentorat, créée et exploitée localement, elle est actuellement artiste associée au Imago Theatre. Crédits sélectionnés : Strangers (WildFireTheatre, Montreal Fringe, concepteur sonore/compositeur), Eco-Anxiety (Imago Theatre - concepteur d'éclairage), The Most Massive Woman Wins (Theatre ; Just Because - concepteur d'éclairage, concepteur sonore/compositeur), et Field Guide (Bluemouth Inc, SummerWorks, apprentie régisseuse).